nytt om navn

Fra Snapchat til norsk AI-startup 

Boost.ai henter ny markedsdirektør.

David Norris går fra Snap til Boost.ai
Publisert

Den norske AI-startupen boost.ai har rekruttert David Norris som ny Chief Marketing Officer (CMO). Norris kommer fra stillingen som European Head of Creative Strategy i Snap Inc., der han ledet produktlanseringer og store kampanjer for plattformen. I sin nye rolle vil han jobbe med å styrke boost.ai sin globale merkevareposisjon og synliggjøre selskapets AI-løsninger for bedrifter.

– Vi har en unik mulighet til å forme rollen AI-agenter spiller i dagens virksomheter, samtidig som vi fortsetter å pushe grensene for innovasjon. Organisasjoner over hele verden spør seg hva AI virkelig kan levere, og jeg ser frem til å vise hvilken enorm innvirkning boost.ai kan ha, sier Norris.

CEO i boost.ai, Jerry Haywood, mener Norris’ erfaring fra Snap vil være avgjørende for å posisjonere selskapet videre i det raskt voksende AI-markedet.

– Det avgjørende for bedrifter som velger AI-løsninger fremover, blir leverandørens evne til å vise til suksessrike implementeringer og målbar avkastning. Davids ekspertise innen merkevarebygging og historiefortelling er nøyaktig det vi trenger for å kommunisere våre resultater globalt, sier Haywood.

Norris vil være basert i boost.ai sitt London-kontor og jobbe tett med selskapets ledelse, inkludert CEO Jerry Haywood, CRO Nick Mitchell og SVP for globale partnerskap, Adam Fenwick.