finansiering
Henter millioner til nettbutikkenes stjerne-rating
– Vi signerer nå flere nye kunder i Sverige enn vi gjør i Norge, sier Lipscore-gründer Henning Frettem.
Henning Frettem, daglig leder og gründer av Lipscore.
Foto: Lipscore
Det åtte år gamle selskapet Lipscore deler i en pressemelding at de henter nærmere seks millioner kroner i frisk kapital.
De to største bidragsyterne i emisjonen er ifølge partene Leif Jørgen Moger, gründer av AF Gruppen, via hans selskap LJM AS, og investeringsselskapet Midas Group.
Planen var å hente fem millioner kroner, men emisjonen ble overtegnet.
– Når vi nå henter penger, er det først og fremst for å legge mer trykk på salg og markedsføring, sier Henning Frettem, daglig leder og gründer av Lipscore.
Fra 25 til 250
Selskapet leverer teknologi som samler tilbakemeldinger fra kunder etter et kjøp.
På to år har de vokst kundeporteføljen fra 25 til 250 kunder, opplyser Lipscore videre. Her står blant annet Ark, Ice, Telia, The Body Shop, Skeidar og Jernia.
Svenske butikker som Indiska, Care of Carl, Scorett og Sportshopen bruker også Lipscores teknologi. Med ny kapital på plass, skal de nå å øke innsatsen i nabolandet.
– Vi signerer nå flere nye kunder i Sverige enn vi gjør i Norge, men vi har fortsatt mye ugjort i det svenske markedet, sier Frettem, som i 2016 var nær å gi opp prosjektet.
Nyheter og innsikt rett i epostboksen
Motta høydepunktene fra Shifters redaksjon direkte i innboksen din.