sosiale medier
Hudd nærmer seg 20.000 brukere siden starten i november
– Vi skal ikke holde folk på skjermen lengst mulig, sier gründer Eigil Arff Terjem.
Det norske alternativet til sosiale medier som Meta og X, Hudd, ble lansert i slutten av november. Nå melder selskapet om at de nærmer seg 20.000 brukere.
Shifter har spurt Hudd om det er snakk om aktive brukere eller nedlastinger, men har så langt ikke fått svar.
I en pressemelding peker gründer Eigil Arff Tarjem på at mens globale plattformer som Meta og X reduserer moderasjon og prioriterer algoritmestyrt innhold, tilbyr Hudd et annerledes alternativ med fokus på trygghet, effektivitet og ekte lokalt engasjement.
Denne uken gjorde Meta det klart at de fjerner faktasjekkere på sine plattformer og dermed stiller seg mer åpne for spredning av desinformasjon og hatefulle ytringer. På Hudd blir profilene verifisert via Vipps.
– Vi skal ikke holde folk på skjermen lengst mulig. Hudd handler om å gi bedre kontroll over tiden og hverdagen din, sier Arff Tarjem.