Gründer og CEO Stein Ove Eriksen og CFO Øystein Drageset i Huddly.
Foto: Magnus Peter Harnes
Huddly nær dobling i fjor
Video-startupen omsatte for 365 millioner kroner i fjor, ifølge foreløpige tall, og setter seg nytt vekstmål før børsnotering.
Rakettveksten til det norske konferansekamera-selskapet Huddly fortsatte i fjor.
Ifølge foreløpige tall kommunisert i en fersk selskapsmelding, omsatte selskapet for 365 millioner kroner i 2020, nesten dobbelt så mye som året før - og bedre enn egne målsetninger.
Samtidig varsler selskapet at de økte investeringstakten og dermed utgiftene kraftig, særlig i årets siste kvartal. De endelige tallene legges frem 4. mars.
I samme melding, som inkluderer en finansiell kalender for investorer som er interessert i selskapets varslede notering på Euronext Growth, skisseres en noe roligere omsetningsvekst inneværende år. Selskapet anslår å omsette for mellom 500 og 600 millioner kroner med en resultatmargin på 50 prosent i 2021.
Samtidig forventer selskapet at investeringene knyttet til produktutvikling, markedsføring og øvrige driftskostnader vil øke betydelig fremover, som en del av en strategi som legger opp til kraftig vekst i årene som kommer.
Huddly-aksjen er i dag å finne på OTC-listen til Oslo Børs. Markedsverdien til selskapet ligger ifølge listen på 2,8 milliarder kroner.