Teamet i Hudya Group. Foto: Hudya Group
Hudya selger kundene til ny konkurrent
Stian Rustad vil kapre privatmarkedet med kriserammede Hudyas kundeportefølje, skriver Finansavisen.
Hudya har vært i fritt fall den siste tiden, helt siden børsnoteringen i Sverige. Nå selger de unna kundeporteføljer til 24SevenOffices Stian Rustad. Det melder Finansavisen.
Etter både sjefsbytte og likviditetsproblemer har Hudya lagt ut en stor del av kundeporteføljen til salgs mot en pris på 10 millioner kroner. Mens Hudya håper å rekruttere nye kunder, kjøper Stian Rustads Skymobil kundene for den nye oppstarten til suksessgründeren skal få en rakettstart i det private mobilmarkedet.
– Vi har vært inne på B2B-telekom gjennom Oyatel. Men mens Oyatel er avanserte på bedriftstelefoni, har vi ikke gjort noe mot privatmarkedet. Det er noe vi vil se på ettersom vi allerede har kontakt med bedrifter og følgelig deres ansatte, som igjen har sine familier, sier Stian Rustad til Finansavisen.
Nå har Skymobil betalt 10 millioner for et ukjent antall mobilkunder fra Hudya. Ifølge Finansavisen prises normalt slike til 10.000 kroner, men Hudyas pressede situasjon kan ha gitt Rustad en god rabatt.