Zwipe har møtt motbør i jakten på betaligskort-markedet. Men CEO André Løvestam har fortsatt klokkertro på konseptet.
Zwipe har møtt motbør i jakten på betaligskort-markedet. Men CEO André Løvestam har fortsatt klokkertro på konseptet.

Ikke overrasket over rekordunderskudd i Zwipe: – Fingeravtrykk i ferd med å gå av moten, mener ekspert.

Zwipe-sjef André Løvestam har imidlertid klokkertro på betalingskort med fingeravtrykklesere.

Publisert Sist oppdatert

Fjoråret var tungt for den norske biometri-startupen Zwipe. Jakten på sertifisering fra Visa og Mastercard ble satt på vent, selskapet måtte gjennom en omfattende nedbemanning, og markedsverdien stupte med over 70 prosent.

Årsrapporten viser et rekordunderskudd92 millioner kroner.

Samtidig iverksatte selskapet en rekke nye tiltak i løpet av fjoråret, hvor det viktigste var et tett samarbeid med betalingskjempen Idemia, samt notering på både Oslo Børs' Merkur Market og den svenske teknologibørsen Nasdaq First North.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her