Wolt er blant aktørene som kaster seg på "alt helt hjem"-trenden.
Wolt er blant aktørene som kaster seg på "alt helt hjem"-trenden.

Investorer spår kjempevekst: Wolt og Posten med nye konsepter for levering

Alt som har med levering og logistikk kommer til å tiltrekke seg store mengder risikokapital fremover, ifølge investorer. Detaljhandelen kan velge og vrake i nye tilbud.

Publisert Sist oppdatert

I en fersk spørrerunde utført av Shifter blant norske oppstartsinvestorer, ble sømløs levering og logistikk, samt retur av varer, trukket frem som et tydelig vekstområde i årene som kommer.

– De som klarer å knekke den koden, og få det til å bli lønnsomt, vil treffe godt. Det er mange VC-selskaper som spytter penger inn i dette området globalt, og det vil bare fortsette utover i 2021, sa investor Mathilde Tuv Kverneland i Arkwright X denne uken.

Nylig skrev Shifter at kampen om å levere dagligvarer hjem på døra til folk blir stadig hardere. Mens Kolonial.no har festet grepet om ukeshandelen til folk på Østlandet, jakter Foodora og Pickapp kunder i tidsnød.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her