Medgründer og daglig leder i Pick App, Pelin Smines og et bilde av en matkasse fra Adams.
Medgründer og daglig leder i Pick App, Pelin Smines og et bilde av en matkasse fra Adams.

Kampen om å levere dagligvarer på døren blir stadig hardere. Startup mener de har modellen for lønnsomhet

Hjemlevering av dagligvarer har vist seg å være en effektiv måte å brenner penger på. De som derimot lykkes, har én ting til felles, mener ekspert.

Publisert Sist oppdatert

Koronapandemien har gitt Kolonial kjempevekst. Det samme har matkasser som Godt Levert og Adams. Coop startet også med levering av dagligvarer.

Nylig annonserte tyske Foodora at de også skal starte med levering av dagligvarer i Norge, melder E24.

I tillegg til hjemlevering av dagligvarer, har også mer generelle logistikkselskap som Helthjem, Easy2You og Porterbuddy surfet på en korona-oppgang.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her