Karl Munthe-Kaas, daglig leder i Kolonial.no. Foto: Kolonial.no
Karl Munthe-Kaas, daglig leder i Kolonial.no. Foto: Kolonial.no

Kolonial økte inntektene med 19 prosent

Karl Munthe-Kaas tror på 70 prosent vekst i år.

Publisert

Selskapet solgte i fjor dagligvarer over nett for 1,09 milliarder kroner, en økning på over 19 prosent fra året før, og nådde i desember milepælen på en milliard kroner.

– 2019 var det beste året for oss noensinne. Vi øker omsetningen med veldig lite oppbemanning og minsker derfor underskuddet, sier Kolonial-sjef Karl Munthe-Kaas til E24.

Fjorårets resultat etter skatt endte på -137,9 millioner kroner, sammenlignet med -149,4 millioner i 2018.

– Med den veksten vi har i 2020 hadde vi vært lønnsomme nå om innkjøpsbetingelsene hadde vært likere. Vi har knukket koden, sier Munthe-Kaas.

Kolonial har også sett en enorm økning i corona-tiden, hvor enda flere valgte å ta mathandelen på nett. Da Norge stengte kunne Karl Munthe-Kaas fortelle at de hadde en dobling i antall bestillinger, og gründeren hentet inn permitterte hotellansatte for å takle

Selskapsinformasjon fra Caphub.io

KOLONIAL.NO AS

Kolonial.no er en dagligvarebutikk på nett. Selskapet har fokus på nyskapende og inspirerende brukervennlighet og tilbyr både henting og levering. Selskapet ønsker å gjøre det enklere for brukeren å velge smart i hverdagen.

Les mer om selskapet her

OSLO

Karl Munthe-Kaas

50+

  • Online Ab Kinnevik
  • RASMUSSENGRUPPEN AS
  • ALVENG HOLDING AS
Se hele selskapsprofilen

– Inn i 2019 skrudde vi på markedsføringen igjen, og hadde god fart inn i 2020 før corona ga ytterligere kraftig vekst, sier Munthe-Kaas og legger til:

– Slik det ser ut nå, tror jeg veksten i 2020 vil være på pluss-minus 70 prosent.