Kolonial utvider: Nå skal de levere varer for Anton Sport, Milrab og Sprell
Norges største nettmatbutikk skal utfordre HeltHjem og PorterBuddy. Men HeltHjem frykter ikke konkurransen.
Fra tidligere av har de fått inn Clas Ohlson i sortimentet. Nå utvider de igjen, men ikke sin egen nettbutikk. Handler du fra Sprell, Anton Sport eller Milrab, kan du velge levering med Kolonial.
Dette betyr at de går i direkte konkurranse mot leveringsaktører som HeltHjem, Posten, PorterBuddy og HeltHjem, ved å bruke sitt logistikknettverk til å levere pakker for andre aktører.
- I Kolonial.no har vi noen av Norges mest fornøyde kunder. Nå inviterer vi flere andre nettbutikker med på våre biler, så vi kan bidra med å gjøre hverdagen litt enklere også for deres kunder. Vi ser at norske butikker møter stadig mer konkurranse fra utlandet. Om vi samarbeider for å skape gode, fremtidsrettede handleopplevelser, vinner alle. Ikke minst norske forbrukere. Målet er å kunne bringe kjøpesenteret hjem til dørstokken, sier Jon Kåre Stene, medgründer i Kolonial.no i en pressemelding.
Tror hjemlevering med Kolonial gir bedre brukeropplevelse
Mange har nok handlet på nett for første gang i løpet av de siste 7-8 månedene, som trolighar gitt mersmak for å gjøre en enda større andel av handlingen på nett, mener innkjøpssjef Vegard Sunde i Milrab.no
—For vår del, ser vi også en veldig tydelig trend på at stadig flere kunder ønsker hjemlevering, sier han.
Anton Sport tror hjemlevering med Kolonial gir en bedre brukeropplevelse.
-Kunden får selv velge leveringsdato og tidspunkt, samtidig som de får svært god oppfølging under hele leveringsprosessen. At de setter så stor vekt på kundeopplevelsen, og kontinuerlig jobber for å styrke denne, gjør at det er et naturlig valg for oss i Anton Sport å inngå et samarbeid med Kolonial.no , sier Ida Mikalsen, markedssjef i Anton Sport.
Frykter ikke konkurranse
Cathrine Laksfoss er daglig leder i Schibsted Distribusjon, som blant annet står bak leveringstjenesten HeltHjem frykter ikke konkurransen fra Kolonial.
—Netthandelen, også i dagligvaremarkedet, har opplevd en eksplosiv vekst den siste tiden. At vi er flere aktører som sikrer at kundene får varene sine hjem, så raskt som mulig, er bare positivt, sier hun.
Hun understreker at fysisk distribusjon er kostnadskrevende.
—Helthjem "eier" allerede dørmatten til folk allerede, gjennom å ha levert ferske aviser over hele landet i 160 år. Gjennom å distribuere for et stadig større netthandelsmarked utnytter vi kapasiteten i det allerede landsdekkende distribusjonsnettverket vårt. Vi leverer nasjonalt, hver dag i uken og legger vekt på levere enkle tjenester.
—Tror du Kolonial vil være en av de dominerende aktørene innen hjemlevering i løpet av de neste årene?
—Kolonial har bygget en sterk og fantastisk merkevare, jeg er imponert over det de har fått til, med et supert team. Jeg gleder meg til å følge med på reisen deres videre.
For ordens skyld: Schibsted eier en liten del av Shifter gjennom E24.