Christian Wilsson, tidligere sjefsdesigner i Spotify, starter i Tibber.
Foto: Presse
Mannen bak Spotify-logoen til norsk startup
Tibber ansetter Christian Wilsson som «Art Director».
Christian Wilsson kommer til Tibber fra musikkdistribusjonsplattformen Amuse, hvor han var medgründer og har fylt roller som både designsjef og produktsjef.
Før det, jobbet Wilsson i nesten seks år som designsjef for Spotify, hvor han blant annet utviklet det svenske selskapets log og øvrige «visuelle identitet».
– Jeg var med på reisen når både Spotify og Amuse virkelig skjøt fart og revolusjonerte musikkbransjen. Nå ser jeg frem til å, sammen med Tibber, revolusjonere strømbransjen, og bidra til at vi begynner å bruke strøm på en smartere og grønnere måte, sier han i en pressemelding.
Tibber har nylig hentet en stor-runde, og skal i tiden fremover ekspandere kraftig. Nylig lanserte selskapet i Tyskland. Wilsson skal jobbe med å skape og utvikle selskapets visuelle identitet globalt, opplyses det i pressemeldingen, samt være «hands on» på alt innen design.
– En ting er området rundt det visuelle, men vi har masse å lære i den fasen vi er inne i nå, som Spotify og andre har vært gjennom, sier Tibber-gründer Edgeir Vårdal Aksnes til Shifter.
– Han blir viktig for både vekst og kreativ input generelt, sier han, og legger til at «tiden får vise» om Tibber blir seende helt annerledes ut med det første.