Lanserer Remppatori i Finland. – Har god sjans til å vinne, sier produktsjef.
– Vi har jo sett hvor populær Mittanbud har blitt i Norge over flere år, og vi har nordiske ambisjoner, sier Kristian Gulli Larsen, produktsjef i Mittanbud.Foto: Mittanbud
Schibsted står også bak svenske Servicefinder, og nå lanserer mediegiganten Remppatori, en tilsvarende tjeneste i Finland, oversatt til «håndverksmarkedplass».
– Ekspansjonen hadde stått på blokka i ett år, men så skjedde det nok litt raskere enn vi hadde tenkt. Vi fikk ferdig den nye tekniske plattformen til Mittanbud, og da var det fint å kunne teste den med lav risiko i Finland, sier Kristian Gulli Larsen, CPO i Mittanbud.
Tjenesten hadde en soft lansering allerede i sommer, men først i høst har de skrudd på markedsføringen - dog noe forsiktig, men til gode resultater, forteller produktsjefen.
Annonse
– Vi har fått med flere hundre bedrifter og fått inn flere hundre jobber, og ser at disse jobbene nå matches og i raskt økende grad blir gjennomført, sier han og legger til:
– Vi har jo sett hvor populær Mittanbud har blitt i Norge over flere år, og vi har nordiske ambisjoner.
I dag får norske håndverkere mellom 250.000-300.000 jobber og prosjekter per år gjennom plattformen, opplyser Mittanbud.
I motsetning til oppkjøpet av den danske aktøren, som i fjor formidlet i overkant av 70.000 prosjekter til danske håndverkere, har de startet fra scratch i Finland.
Jacob Mandal leder den finske utrullingen.
Annonse
Remppatori har et lokalt salgsteam og et lite finsktalende team på kontoret i Norge.
– Det er veldig spennende, og vi tror vi har god sjans til å vinne, sier Larsen.
Annonse
– I Finland var det ingen spillere som hadde posisjoner tilsvarende de vi ser ellers i Norden, så der ga det mening å starte fra scratch, sier han.
Dessuten vil usikre tider, gi Mittanbud økt relevans, mener Larsen.
– Under pandemien så vi at når etterspørselen etter håndverkere var lavere, ble jobben vår enda viktigere for dem. Når det går bra i økonomien, får håndverkerne mer å gjøre på andre måter, og vi blitt mindre viktige, sier han og legger til:
– Det er ikke snakk om noen dramatiske svingninger, men det er i hvert fall bra timing for oss å satse i et nytt land nå. Vi ser at behovet for vår tjenestene hos håndverkerne, kan bli stort i tiden vi går inn i, sier Larsen.
Nyheter og innsikt rett i epostboksen
Motta høydepunktene fra Shifters redaksjon direkte i innboksen din.