investor

Musti kjøper seg opp i Askeladden-konsept 

Dyrebutikk-kjeden er sikret 40 prosent av aksjene i veterinærklinikken Petrus. 

– Noen ganger bør man tørre å hoppe, uttalte Petrus-sjef Mari-Marthe Aamold da hun gikk inn i rollen i fjor høst.
Publisert Sist oppdatert

Musti betaler etter hva DN erfarer i overkant av 20 millioner kroner, noe som tilsvarer en verdsettelse av Petrus på vel 50 millioner kroner, skriver avisen. 

Dyrebutikk-kjeden er listet på Helsinki-børsen og ser i år ut til å passere en milliard i omsetning i Norge.

– Det kom en bølge av koronavalper som ga oss et kraftig hopp. Vi har ikke sett noen nedtur. Her flyter vi på noen underliggende trender til tross for at konjunkturene virker inn motsatt, sier Erik Skjærstad, Musti-sjef i Norge, til DN. 

Petrus veterinærklinikk er et av mange Askeladden-konsepter som ønsker å utfordre en etablert bransje, her særlig på pris og tilgjengelighet. 

De har foreløpig kun to klinikker og en årsomsetning på 14 millioner kroner, ifølge avisen. 

Tidligere Schibsted-profil Mari-Marthe Aamold ble i fjor høst hentet inn som ny daglig leder i selskapet.