karriere

Nå skal Gelato-toppen gjøre bardrift smartere 

Teknologiselskapet for serveringsbransjen landet storavtale med Strawberry. Nå vil Munu ekspandere ytterligere med ny sjef på plass. 

– Potensialet er stort, og de mulighetene plattformen til Munu gir, innen data, innsikt og analyse, er virkelig unike, både i Norge og internasjonalt, sier Greg Ingram, påtroppende daglig leder i Munu.
Publisert Sist oppdatert

Teknologiselskapet Munu har ansatt Greg Ingram som ny daglig leder. 

Han kommer fra en stilling som SVP i Gelato og har tidligere lang erfaring fra konsulentselskapet Bain.

– Vi er veldig fornøyde med å få Greg Ingram med på Munu-teamet når vi for alvor starter den internasjonale vekstreisen, sier medgründer i Munu, Svein Ole Bowitz, i en pressemelding.

Munu leverer teknologiplattformer for hotell- og restaurantbransjen. Denne inkluderer blant annet POS-systemer, webshop, bordbooking, betalingsterminaler, lagerstyring og QR-koder.

 Selskapet har det familieeide investeringselskapet Øgreid på eiersiden.

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

Strawberry-konsernet er blant Munus kunder, og de rullet nylig ut Munus plattform på over 200 hoteller.

– Etter at vi endelig fikk på plass Munu sine systemer på hotellene våre har vi sett økt kundetilfredshet, og våre ansatte kan jobbe mer effektivt ute i restaurantene, sier Kari Anna Fiskvik, Senior Vice President Technology i Strawberry, i meldingen. 

Munu har nådd over 2000 kunder i det nordiske markedet siden oppstarten i 2017.  Selskapet omsatte for 96 millioner kroner i 2023, opp fra 75 millioner kroner året før.

Nå er ambisjonen å gjøre driften av barer og serveringssteder smartere i hele Europa. 

– Jeg ser virkelig frem til å bli en del av Munu-gjengen og være med på den videre reisen. Det er spesielt kjekt å få bli en del av teamet på et så kritisk tidspunkt for selskapet, sier Ingram, påtroppende daglig leder i Stavanger-selskapet.