Smartcraft leverer SaaS-løsninger til små bedrifter innen bygg og anlegg i Norden. Omsetningen i første kvartal 2022 endte på 79,1 millioner kroner, en oppgang på 33 prosent fra året før.
Annonse
Årlige gjentakende inntekter (ARR) endte på 278,9 millioner kroner ved utgangen av kvartalet, også det opp 36 prosent fra året før.
21 prosentpoeng av veksten var organisk mens resten kan knyttes til oppkjøp og en negativ valuta-effekt.
Lønnsomhetsmålet EBITDA margin (resultat før finanskostnader, skatt og depresiering og amortisering) var på 40 prosent, mens resultatet endte på 17,8 millioner for kvartalet, opp 57 prosent fra Q1 2021.
Annonse
Frafallet av kunder (churn) var fem prosent, også det en forbedring fra seks prosent i forrige periode.
Smartcraft gikk på børs sommeren 2021, men markedsverdien har falt i takt med andre teknologi/SaaS-selskaper.
Ved børsintroduksjonen i juni var selskapet verdt 3,3 milliarder kroner, prisen aksjene omsettes for nå tilsier 2,6 milliarder kroner, eller rundt 9-10 ganger ARR.