Fra venstre: Anastasia Buialo, Pranav Singh og Simen Fure Jørgensen.
Fra venstre: Anastasia Buialo, Pranav Singh og Simen Fure Jørgensen.

Otovos nye strategi: Den europeiske strategien står fast, men utenfor Europa blir det annerledes.

Her må det bygges en organisasjon til, sier medgründer og produktdirektør Simen Fure Jørgensen.

Publisert

Knapt noen andre startups har fått så mye oppmerksomhet som solcelle-selskapet Otovo. De har bygget en markedsplass som kobler solcelle-installatører med sluttkunder, og er nå tilstede i en rekke europeiske land.

Rett etter nyttår ble det kjent at de hadde inngått i et samarbeid med et brasiliansk energisselskap GeRa. Der skulle Otovo tilby sin teknologi med en lisensavtale.

—Det er en pilot som er i gang, men den har blitt utsatt på grunn av Covid-19-utbruddet som har skapet en del forsinkelser, sier Simen Fure Jørgensen, medgründer og produktdirektør i Otovo.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her