Thomas Elvestad, markedsdirektør i Klarna Norge.
Thomas Elvestad, markedsdirektør i Klarna Norge.

White label vs. eget brand: Dette valget ble avgjørende for Klarna

Den svenske fintech-giganten mener eget brand har vært avgjørende for suksess. Norsk utfordrer satser på stikk motsatt strategi: «Nettbutikkene vil ha kundene tilbake», sier Herman Sjøberg i Optin Bank.

Publisert

92 prosent av alle nordmenn kjenner til Klarna, ifølge den norske markedsdirektøren, Thomas Elvestad. For de resterende åtte: Klarna tilbyr betalingsløsninger på nett, det være seg kortbetaling, faktura eller delbetaling.

For et par år siden sto det svenske selskapet overfor et veivalg: Gå videre som en ren white label-betalingsløsning for bedrifter eller bygge et sterkt brand innenfor betalingsegmentet.

– Dette har tradisjonelt sett vært en kategori med veldig lavt engasjement og interesse, sier Elvestad, som likevel kan oppsummere avgjørelsen slik:

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her