plattform
Pangstart for kjendisstylistens startup: – Vi skal pushe enda hardere
Nabostylisten knuste eget mål og sikter allerede mot lønnsom skjønnhetspleie.
Stylist Tomas Erdis hadde båret ideen i over fire år - før den i høst ble lansert som Nabostylisten; en plattform for å klikke hjem en rekke skjønnhetstjenester på døra.
På to måneder har plattformen bikket 500 bookinger, og 200 stylister har tatt plass.
Målet var å rekruttere 100 stylister før årsskiftet.
– Bak denne veksten ligger det flere grep, sier Erdis.
– Først og fremst har vi siden oppstart hatt en stor satsing på sosiale medier, med en egen i teamet som styrer Nabostylisten sine sosiale medier og sørger for en jevn og god aktivitet. Her legger vi blant annet ut info om tjenester, konkurranser og bilder fra stylister - slik at de også får markedsført sine tjenester gjennom våre kanaler, sier han.
– Et av våre største våpen
Bak selskapet står også Anne Mathilde Laland Hystad.
– Det skal sies at Tomas sin kjennskap og erfaring som en av Norges mest ettertraktede makeup-artister, har vært et av våre største våpen når det kommer til vekst, sier hun.
– Han har fra tidligere av et solid nettverk av stylister og kjente profiler som vi har gode samarbeid med, sier medgründeren, og Erdis supplerer:
– Et av våre tiltak vært å sette sammen enkelte stylister med riktige influensere. Dette ser vi har skapt gode synergier og gjort at vi har nådd ut til tusenvis av aktuelle kunder i alle målgrupper, sier han.
Et annet grep, forteller Hystad, har vært å være tilstedeværende for brukerne.
– Tomas snakker med stylister hver dag, hvor han rådgir og bistår i arbeidet med å finne ut hvordan de best mulig kan få utbytte av sine ferdigheter, sier hun.
Skal hente mer kapital
Nabostylisten hentet tidligere i år kapital, og influenserne Marte Bratberg, Vita og Wanda Mashadi og Caroline Berg Eriksen var ifølge E24 blant dem som investerte - et hittil ukjent beløp.
Nysatsingen fikk samtidig Ymir Labs med på laget, gjennom en sweat equity-avtale.
Startup-inkubatoren bistår med ressurser på teknologi, design og markedsføring.
– Vi er nå i en prosess hvor vi ser for oss å hente inn det siste av kapital for å finansiere drift i 2023, sier Erdis og legger til:
– Ifølge planen og budsjettet slik det ser ut nå, vil vi kunne gå i pluss fra og med slutten av 2023, sier han.
Innen fem år er planen å etablere Nabostylisten utenfor Norge, men i første omgang er målet å bli det foretrukne valget for alle som ønsker skjønnhetstjenester her til lands.
– Strategien vår for å nå dette målet, er i første omgang å bruke alle tilbakemeldinger vi får til å spisse Nabostylisten som produkt enda mer, slik at vi kan bygge den plattformen som både stylistene og kundene våre vil ha, sier Erdis.
– Vi skal også pushe enda hardere på markedsføring, sosiale medier og andre eventer fremover for å spre ordet om plattformen, legger Hystad til.