markedsplass
Sa nei til utvanning - nå har de funnet drømmeinvestoren
Den automatiske markedsplassen for brukte møbler har fått inn en ny investor.
Selskapet har bevisst valgt å si nei til mange beilere for å unngå for høy utvanning, men har nå latt Riegel-familien ta hele den forrige runden på 9 millioner kroner.
Utvanningen av de eksisterende investorene var på under 10 prosent.
Gründer Eirik Broms forteller at pengene dekker rundt to år med videre drift og at den nye investoren passer dem godt.
– CEOen deres er utdannet utvikler og har bakgrunn fra møbler og retail. En perfekt kombinasjon for oss, sier han til Shifter.
Vokser videre med B2B
Til Finansavisen forteller Broms at selskapet som omsatte for 16,9 millioner i 2023, ligger an til å nå 25 millioner i omsetning i år.
Samtidig har markedsplassen utviklet seg fra å være rettet mot forbrukere til å nesten utelukkende handle med bedrifter. Ifølge Broms er 100 prosent av selgerne av møbler til markedsplassen bedrifter. På kjøpersiden er 70 prosent bedrifter.
Nylig landet selskapet avtaler med Kid og Aj produkter. Planen fremover er å vokser i Norge og etablere seg i minst ett nytt marked med en eller flere partnere.