salg
Selger norsk support-tech til finsk eier - går all in på sideprosjekt
Nye Youtello selger unna Edialog24 og satser for fullt på kunstig intelligens i kundeservice.

Edialog24 selger den over 20 år gamle kundesenterløsningen Edialog24 til LeadDeak, en euopeisk aktør innen skybaserte kontaktsentersystemer.
Oppkjøpet markerer ifølge gründer Eljar Ness, et strategisk veivalg for Trondheim-selskapet, som nå satser fullt på SaaS-løsningen Youtello.
– Vår fremtid ligger nå i Youtello, sier Ness - og viser til distribusjon gjennom Telia Company og Phonero i Norden, i tillegg til Cisco.
LeadDeak skal videreføre Edialog24 og samtidig svare opp en økende etterspørsel etter en alt-i-ett-løsning fra samme leverandør, forteller Ness.
– Denne avtalen støtter vår strategi om å styrke vår posisjon i viktige bransjevertikaler, sier Olli Nokso-Koivisto, CEO i LeadDesk.
Den gjeldsfrie verdien av Edialog24-løsningen er rundt 8,1 millioner kroner, opplyser Ness, med en mulig tilleggskjøpesum på opptil 4,6 millioner kroner.
Oppkjøpet skjer som en ren forretningstransaksjon, uten at ansatte overføres.