Henrik von Schlanbusch i Rayvn.
Henrik von Schlanbusch i Rayvn.

Slik fikk investoryndlingene fart på salget: Da e-post og telefoner ikke hjalp, tok de «Kahoot-grepet» som gjorde at det tok av

Rayvn hentet 40 millioner til vekst i USA og Europa, etter at de fant nøkkelen til viral kundevekst.

Publisert Sist oppdatert

Rayvn har gjennom 2020 doblet antall kunder og brukes nå i over 20 land. Selskapet hentet nylig inn 40 millioner kroner i frisk vekstkapital hvor DSD og Investinor gikk inn med henholdsvis 25 og 15 millioner kroner. Nå forteller gründer Henrik von Schlanbusch om veksten som har fått investorene til å flokke seg etter startupen som hjelper bedrifter med å håndtere kritiske hendelser.

– Det aller viktigste som har skjedd er at vi har fått en «go to market»-modell som fungerer ekstremt bra for oss, sier Rayvn-sjef Henrik von Schlanbusch om investeringen som først ble omtalt i Finansavisen

Den virale metoden

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her