Direktør for «M&A og Ventures» i Posten, Einar Kirkebø.
Direktør for «M&A og Ventures» i Posten, Einar Kirkebø.

Slik når du helt frem i kampen om Postens venture-millioner

Postens venture-direktør Einar Kirkebø avslører hvilke selskaper de vil åpne lommeboka for, og hvilken type partner de vil være for norske startups.

Publisert

Nylig gjorde Posten sin første ventureinvestering i Norge.

Ved å ta 10 prosent eierskap i lagerkonseptet Wanda, går det tradisjonsrike statlige selskapet opp en helt ny sti. I bedriftens 373 år lange historie har regelen vært å eie virksomheter hundre prosent, og utvikle nye løsninger på egen hånd.

– Det handler ikke hovedsakelig om penger. Da hadde vi gått bredere i venture. Det er for å tilføre kompetanse og få lærdom. Det skjer så mye i kundegrensesnittet innen logistikk nå, og vi har mange egne innovasjonsaktiviteter, men vi tror ikke at vi sitter på alle de beste ideene og alltid det beste teamet. Så da er dette en fin måte for Posten å knytte til seg kompetanse og å være med på å videreutvikle bransjen, sier Einar Kirkebø.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her