Spacemaker planter flagget i det franske markedet
Signerte avtale med ledende europeisk eiendomsutvikler.
Tirsdag signerte Spacemarker en partnerskapsavtale med Bouygues Immobilier, en av Europas ledende private eiendomsutviklere, melder partene i en melding.
Samarbeidet markerer det første franske partnerskapet i Spacemakers «Frontier Program» - et program designet for inngang i nye markeder, hvor utvalgte eiendomsutviklere får tilgang til selskapets AI-plattform.
Det franske selskapet har en milliardomsetning og nær 2000 ansatte med flere kontorer i Frankrike samt i utlandet.
Bouygues Immobilier har i over 60 år utviklet bolig-, tertiær- og kommersielle eiendomsprosjekter i over 250 tettsteder gjennom et tett nettverk av lokale byråer.
– Spacemaker har som mål å bidra til å bygge bedre og mer bærekraftige byer med AI. Etter den vellykkede lanseringen av vår plattform i Norden, er vi nå stolte av å samarbeide med en av Europas ledende og mest fremtidsrettede eiendomsutviklere, uttaler Håvard Haukeland, Spacemakers medgründer og CEO.
– Et perfekt eksempel
Spacemaker gir utviklingsteam muligheten til å maksimere potensialet til en tomt gjennom rask generering, analyse og evaluering av optimal design basert på fysiske data, reguleringsforskrifter og preferanser. Plattformen bruker AI for å dramatisk forbedre beslutningsstøtte og samhandling i eiendomsutvikling.
Bouygues Immobilier vil i 2020 begynne å bruke Spacemakers teknologi i seks av de viktigste prosjektene, inkludert Charenton-Bercy-distriktet.
– Jeg er veldig glad for samarbeidet med Spacemaker, som er et perfekt eksempel for Bouygues innovasjons- og digitaliseringsstrategi, sier Pascal Minault, president for Bouygues Immobilier i samme melding.
I fjor inngikk også Spacemaker en avtale med Obos verdt 20 millioner kroner, og i desember ble det kjent at teknologien deres skal være standard for alle større Obos-prosjekter i tidlig fase.
Spacemaker har opplevd rask vekst siden etableringen i 2016. I dag har selskapet over 100 ansatte fordelt på sitt norske hovedkontor og fire internasjonale lokasjoner.