fintech

Stordalen er kompis - øker innsatsen i Tjommi

Den norske prisjakt-appen henter 11,5 millioner norske kroner til videre vekst fra Danmark.

Petter Stordalen investerer i Tjommi for andre gang. Gründer Henrik Johannessen (til venstre) og Tjommis CMO Jesper Tilsted Brok.
Petter Stordalen investerer i Tjommi for andre gang. Gründer Henrik Johannessen (til venstre) og Tjommis CMO Jesper Tilsted Brok.
Publisert Sist oppdatert

Tjommi har landet en finansieringsrunde på 11,5 millioner norske kroner, ledet av det danske gründer-fondet Nordic Makers. Eksisterende aksjonærer bidro også, deriblant Petter Stordalen via Strawberry Equities AS. Han investerte i selskapet også i 2019.

Stordalen uttaler i en melding:

– Første gang jeg snakket med Henrik Johannessen om Tjommi, så jeg store muligheter i produktet. Appen er bygget på en vinn-vinn-modell, hvor forbrukere får penger i retur, og virksomheter kan bygge opp troverdighed og kundelojalitet. Det er helt fantastisk.

Ny løsning

Selskapet har utviklet en løsning der brukerene kan få penger tilbake hvis prisen på en vare faller etter et kjøp. Den friske kapitalen skal ifølge gründer Henrik Johannessen sikre videre vekst i Danmark og Norge, men etter hvert også Sverige og Storbritannia.

– Nå fungerer løsningen uten partnerskap med butikker, men vi jobber i disse dager også med en løsning der butikkene kan betale ut gavekort i stedet. På den måten får de beholde inntektene sine, og flere butikker vil akseptere kravene mot dem, sier han.

Gründeren flyttet i 2020 hele selskapet fra Bergen til København.

– Det er en av de beste avgjørelsene jeg har tatt. København er et bra sted å starte opp. Du har bra tilgang både talent og kapital, sier han og viser til Tjommis nye CMO.

Dansk suksessgründer om bord

Danske Jesper Tilsted Brok er gründeren bak rengjøringsselskapet Happy Helper - og den yngste i Danmark til å ta et selskap på NASDAQ-børsen, forteller Johannessen.

– Å være så tett på dem som tidligere har lykkes, øker sannsynligheten for å lykke selv.

Han forteller videre om "aggressive vekstplaner" de neste 12 månedene.

Foruten å bevise forretningsideen i to nye land, skal Tjommi hente en større runde om ti måneder. Johannessen er ikke bekymret, tross et urolig kapitalmarked for startups.

– Det var ikke lett denne runden, men jeg tror de beste teamene som kan vise til god vekst og en god plan, kommer til å få kapital uansett, sier gründeren.

Appen vil ifølge ham ha 150.000 brukere innen 12 måneder.

Powered by Labrador CMS