Storebrand inngår samarbeid med Homely: – En god match med vår strategi
– Anerkjennelsen fra en forsikringsaktør som Storebrand er viktig for en utfordrer som oss, sier gründer Nadir Nalbant i alarm-startupen.
Kun rundt 20 prosent av norske husstander er per i dag sikret med alarm tilknyttet døgnbemannet alarmstasjon. Med sin nye teknologiplattform satser oppstartselskapet Homely på å redefinere kategorien.
– Boligalarm har tidligere vært kostbart. Å sikre hjemmet sitt er noe alle bør ha mulighet til, sier gründer og styreleder i Homely, Nadir Nalbant.
Før jul gikk Schibsted inn på eiersiden i boligalarm-selskapet og investerte 12 millioner kroner for en eierandel på 12 prosent. Nå inngår selskapet et nytt samarbeid med forsikringsgiganten Storebrand.
– Sammen skal vi jobbe for å øke utbredelsen av smart sikkerhet og trygge flere norske hjem, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.
– Anerkjennelsen fra en forsikringsaktør som Storebrand er viktig for en utfordrer som oss. Vi tror andelen husstander som har boligalarm kan doble seg i løpet av noen år, og sammen med Storebrand skal vi ta en stor andel av denne økningen, sier Nalbant.
Vinn-vinn
Gjennom samarbeid skal Storebrands kunder få fordelaktige priser og rabatt på forsikringer hvis de har alarm fra Homely. Tilsvarende skal disse kundene få lavere priser på Homelys alarmpakke. Avtalen innebærer også at kundene får tilgang til nye tjenester og felles markedsføring av selskapenes respektive produkter.
– Samarbeidet med Homely er en god match med strategien vår. Tiltak som sikrer liv og eiendeler, og som kan hjelpe med å unngå innbrudd-, brann- og vannskader er bra for kunden, bra for oss – og for miljøet, sier Skaaret.
Begge selskapene har et mål om å vokse kraftig i tiden fremover. Storebrand er en utfordrer blant de største skadeforsikringsforetakene i Norge, med en uttalt ambisjon om å vokse i privatmarkedet innen hus- og innboforsikring.