Ådne Skjelstad slutter i Schibsted etter ni år.
Svosj-sjefen forlater Schibsted for å digitalisere bonden
Ådne Skjelstad er ny produktdirektør i Mimiro.
Ådne Skjelstad slutter i Schibsted og blir produktdirektør i Mimiro, et tre år gammelt selskap som jobber for å digitalisere landbruket.
Skjelstad ledet sist Schibsteds nysatsing Svosj.
Tjenesten ga kunder muligheten til å betale en fast månedspris for fri frakt fra en rekke nettbutikker, men ble i sommer lagt ned etter mindre enn to år i virke.
– Jeg hadde fulgt nysgjerrig med på Schibsteds satsning på frakt fra sidelinjen de siste årene, og var veldig imponert over hva de har fått til, sier han.
– Det har vært en utrolig spennende periode med Svosj. Norsk netthandel er i rivende utvikling, og jeg er sikker på at Schibsted tar med seg læringen fra tjenesten både inn i eksisterende og nye konsepter, sier Skjelstad videre.
Han har også vært administrerende direktør i Schibsted-eide Lendo og produkt- og forretningsutvikling i Finn, blant flere roller i løpet av sine ni år i Schibsted.
Klar for nye utfordringer
I Mimiro blir Skjelstad produktdirektør. Han skal blant annet jobbe med dataanalyse for å kunne tilby bonden teknologibaserte styrings- og beslutningssystemer.
– Jeg har lært mye om å bygge produkter og tjenester ut mot både bedrifter og sluttbrukere i min tid til Schibsted. Jeg vil ta med meg erfaringene om brukersentrisk og innsiktsdrevet utvikling til min nye stilling, sier han.
Mimiro ble ifølge Bondebladet etablert av Tine og Felleskjøpet Agri i 2018. Selskapet utvikler et økosystem for teknologisk og digital innovasjon i landbruket, der data fra bonden selv står sentralt i utviklingen.