Sverige er første land ut i gjenbruksappens satsing på Norden. På tampen av fjoråret passerte de 100.000 brukere hos «söta bror» , og denne våren har veksten virkelig skutt fart, sier CEO Eirik Frøyland Rime.
Annonse
Han opplyser at Tise straks vil passere 200.000 registrerte brukere i Sverige, etter det han karakteriserer som «veldig bra vekst» i vår.
I forrige uke toppet den norske appen App Store to dager på rad.
– Nå har vi kommet inn i et svinghjul der borte. Vi ser gradvis mer aktivitet. Og i vårt marked er det slik at aktivitet avler mer aktivitet og flere brukere. Dermed går veksten i Sverige fortere og fortere, sier Tise-sjefen.
Annonse
Han legger til at selskapet fortsatt har større utgifter enn inntekter i nabolandet, men at dette er en bevisst strategi.
– Vi investerer fortsatt i vekst, sier han.
Større konkurranse
Sammenlignet med Norge konstaterer han at det svenske markedet har enorm konkurranse i det digitale markedet. Derfor er det ekstra morsomt å se at strategien lykkes, sier han.
Annonse
– Jeg opplever at vi har knekt koden, og at vi begynner å få en ordentlig playbook som vi kan kjøre ut også i andre markeder. I første omgang vil vi konsentrere oss om Norden, men planen er å spre oss videre derfra.