Gründer og daglig leder Eirik Rime i Tise har sammen med markedssjef Victoria Terese Hauk lagt planen for å konvertere nedlastinger til aktive brukere.
Gründer og daglig leder Eirik Rime i Tise har sammen med markedssjef Victoria Terese Hauk lagt planen for å konvertere nedlastinger til aktive brukere.

Tise nær én million profiler: Slik jobber de med inaktive brukere

Nærmere halvparten av brukerne til Tise er aktive hver måned.

Publisert   Sist oppdatert

År for år har det digitale bruktmarkedet Tise økt brukerbasen sin, og nylig ble det annonsert i sosiale medier at de har nådd 900.000 registrerte profiler. Millionen bikkes etter all sannsynlighet i løpet av våren, ifølge markedssjef Victoria Terese Hauk.

Nå har teamet på drøyt 20 ansatte vendt blikket utover. Første utenlandsmarked var Sverige, hvor de på tampen av fjoråret bikket 100.000 brukere. Videre er målet å ta en plass i resten av de nordiske markedene. Samtidig kjører selskapet «hemmelige» testprosjekter i blant annet Brasil, som skal gi verdifull innsikt før ytterligere ekspansjoner settes ut i livet.

Men selv om antallet profiler stadig tikker oppover, åpner under halvparten, omkring 400.000, appen hver måned. Samtidig blir konkurransen med nettbutikkene, som i større grad tar inn over seg og forsøker å kapitalisere på bærekraft-strømmene i de unge forbrukermassene, stadig tøffere.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]