Classpass utfordrer de etablerte treningskjedene med sin såkalte «boutique fitness».
Foto: Classpass
Treningsutfordreren henter 2,7 milliarder
Classpass girer opp nordisk satsing.
Amerikanske Classpass fyller opp med 2,7 milliarder kroner, hentet fra blant andre risikokapital-selskapet L Catterton og Apax Digital, melder Breakit.
Appen gir deg tilgang til ulike treningssentre- og tilbud, mot en fast månedspris, såkalt «boutique fitness».
Den nye kapitalen skal ifølge nettavisen brukes til å vokse ytterligere i Norden.
Selskapet er til stede i totalt 28 land og entret både det svenske og norske markedet i fjor høst.
Tjenesten tok dermed opp kampen med norske Combine, som i 2018 fortalte at de måtte lansere i all hast for å komme konkurrentene i forkjøpet.
Verdensledende Classpass er i dag tilgjengelig på rundt 50 steder i Oslo, også i konkurranse med den svenske aktøren Bruce.
Tross inntoget av nye treningsplattformer, forholder de store, etablerte aktørene i trenings-Norge seg svært rolig til utviklingen, kunne Shifter fortelle i oktober.