Classpass utfordrer de etablerte treningskjedene med sin såkalte «boutique fitness».
Classpass utfordrer de etablerte treningskjedene med sin såkalte «boutique fitness».

Treningsutfordreren henter 2,7 milliarder

Classpass girer opp nordisk satsing.

Publisert Sist oppdatert

Amerikanske Classpass fyller opp med 2,7 milliarder kroner, hentet fra blant andre risikokapital-selskapet L Catterton og Apax Digital, melder Breakit.

Appen gir deg tilgang til ulike treningssentre- og tilbud, mot en fast månedspris, såkalt «boutique fitness».

Den nye kapitalen skal ifølge nettavisen brukes til å vokse ytterligere i Norden.

Selskapet er til stede i totalt 28 land og entret både det svenske og norske markedet i fjor høst.

Tjenesten tok dermed opp kampen med norske Combine, som i 2018 fortalte at de måtte lansere i all hast for å komme konkurrentene i forkjøpet.

Verdensledende Classpass er i dag tilgjengelig på rundt 50 steder i Oslo, også i konkurranse med den svenske aktøren Bruce.

Tross inntoget av nye treningsplattformer, forholder de store, etablerte aktørene i trenings-Norge seg svært rolig til utviklingen, kunne Shifter fortelle i oktober.