Jeanette  Dyhre Kvisvik i Villoid.
Jeanette Dyhre Kvisvik i Villoid.

Varner investerer 12 millioner i Villiod: Priser selskapet til 90 millioner

Norges største motekonsert kjøper 13 prosent av selskapet.

Publisert Sist oppdatert

Motekonsernet Varner sprøyter inn 12 millioner i det norske netthandelselskapet Villoid.

– Første gang vi møtte Varner var tilbake i 2013, men da snakket vi ikke om investeringer, men om et digitalt samarbeid, sier Villoid-sjef og medgründer Jeanette Dyhre Kvisvik til E24.

Norges største motekonsern som står bak kjeder som Dressmann, BikBok og Cubus, kjøper nå 13 prosent av aksjene i selskapet, og priser Villoid til 90 millioner kroner.

– Vi synes Villoid er et spennende selskap som har et veldig stort potensial. Vi har investert i noen fantastiske gründere og mennesker som vi har veldig troen på og som vi heier på., sier Varner-eier Marius Varner i en melding.

Selskapsinformasjon fra Caphub.io

VILLOID AS

Villoid har utviklet en plattform og nettbutikk for kjøp av merkeklær. I tillegg har de en app som lar brukeren lage egne "style-boards". Villoid tilbyr en nettbutikk med håndplukkete merker inspirert av influensere fra sosiale medier.

Les mer om selskapet her

LYSAKER

Jeanette Dyhre Kvisvik

11-20

  • TINOA AS
  • BRIDGE HOLDING AS
  • Chung Alexa
Se hele selskapsprofilen

Villoid har hentet kapital i flere runder etter at de kjøpte ut "startupen" somopprinnelig var en avdeling i Telenor. I august i 2017 hentet de 13 millioner kroner. I fjor vår kjørte de en folkefinansiering som ble overtegnet på 5,5 millioner kroner.

I fjor omsatte selskapet for rett over 17 millioner kroner. I år anslår Kvisvik at de når 50 millioner.

– Coronakrisen har ført mer av den fysiske handelen over på nett, og det merker vi godt, sier Dyhre Kvisvik.