Marianne Bratt Ricketts i Vibbio. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Vil doble inntektene hvert år de neste fem årene

Vibbio-gründer Marianne Bratt Ricketts har store planer for selskapet.

Publisert

Videoselskapet Vibbio har i likhet med flere videokommunikasjon-selskaper levd godt på digitaliseringen som har skjedd under coronakrisen. Og gründer Marianne Bratt Ricketts har store mål for de neste årene.

Til Finansavisen sier Bratt Ricketts at målet for de fem neste årene er en årlig dobling i omsetning, og i 2025 skal omsetningen være 200 millioner kroner. I fjor økte selskapet inntektene med 68 prosent fra 2,5 til 3,6 millioner kroner.

– Om fem år vil jeg at Vibbio ligger i den daglige verktøykassen for alle som vil bruke video som kommunikasjonsformat, sier Bratt Rickets til avisen.

For et år siden hentet Vibbio 13 millioner kroner fra Skagerak Maturo og Investinor. Emisjonen priset Vibbio til 62,5 millioner kroner, og Erik Edvard Tønnesen i Skagerak Maturo sa den gang at målet var at selskapet skulle ha en verdi på tigangen innen 2025.

Bratt Ricketts sier at planen er å hente mellom 50-100 millioner kroner i en emisjon neste sommer.

– Interessen for selskapet er stor. Jeg har løpende samtaler med 10-12 amerikanske og britiske venturekapitalfond som får kvartalsmessige oppdateringer, forteller hun til avisen.