-
Revenue Operations Lead | Unleash
-
CFO | Biosort
-
Data Engineer | Höegh EVI
-
Apputvikler | Frend
-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
Vil politiet skal engasjere seg i sparkesykkelkaoset
Ingen vil vedkjenne seg ansvaret for Oslos sparkesykkelproblemer. Bymiljøetaten anslår at det er over 10.000 sparkesykler i hovedstaden.
Sparkesykkelkaoset i Oslo fortsetter for andre sesong. I forrige uke etterlyste politiet at noe må gjøres med de mange elsparkesyklene som preger bybildet i Oslo.
Nå svarer Bymiljøetaten i Oslo kommune ballen tilbake og sier politiet bør engasjere seg mer i problematikken, skriver Aftenposten.
Bymiljøetaten forvalter fellesarealene i Oslo. Etaten anslår at det befinner seg ca. 10.000 sparkesykler i byen.
– Politiet har i motsetning til Bymiljøetaten myndighet til å håndheve trafikkreglene. Så en god start vil være at politiet engasjerte seg mer, sier Rune Gjøs, direktør for mobilitetsdivisjonen i Bymiljøetaten til avisen.
Ifølge Gjøs vil tiltak rundt sparkesyklene trolig først kunne settes i gang senhøsten 2020.