Schibsted-selskapet Svosj har ansatt Cihan Sen som produktsjef og Fatima Yusuf som markedssjef.
Foto: Presse/Svosj
Svosj henter nye sjefer fra egne rekker og SOS Barnebyer
Siden lanseringen i september 2019 har mer enn 50.000 pakker blitt sendt med den nye leveringstjenesten til Schibsted, Svosj.
Med tjenesten forsøker det norske mediekonsernet å komme Amazon i forkjøpet, og nå har selskapet ansatt både ny markedssjef og produktsjef.
Målet er ifølge Svosj-sjef Ådne Skjelstad å "bygge Schibsteds neste store merkevare".
Strategisk og operativ
Fatima Yusuf blir ny markedssjef for Svosj. Hun kommer fra rollen som kampanjesjef i SOS Barnebyer, hvor hun ifølge en pressemelding har vært ansvarlig for ny merkevarestrategi, merkevareplattform og påfølgende kampanjer.
Hun har tidligere erfaring fra blant annet Skatteetaten, Coop Norge Handel og Statkraft.
– På bakgrunn av disse erfaringene vet jeg hvor viktig det er å tenke strategisk og helhetlig, men samtidig være operativ. Jeg gleder meg utrolig mye til å fatt på denne spennende reisen, sier hun.
– Som start-up så vi behovet for en som både kan tenke strategisk og være operativ. Det fant vi i Yosuf. Vi er stolt av å få henne med på laget, og tror hennes positive energi kommer til å smitte over på både kolleger, partnere og kunder, sier Skjelstad.
Fra egne rekker
Den nye produktsjefen, Cihan Sen, fant Svosj i Schibsteds egen Create and Discover-avdeling.
Han har jobbet med publiseringssystemet som de fleste av journalistene i konsernet bruker daglig. Sen har også erfaring fra det London-baserte fintech-selskapet Curve, og har jobbet med fusjoner og oppkjøp innenfor ulike industrier.
– Han har en solid forståelse for både tech og produkt, og kan like godt overbevise investorer som å snakke med brukere. Kombinasjonen av høye ambisjoner og hans internasjonale erfaring er noe jeg er sikker på at kommer til å komme godt med, sier Skjelstad.
Sen er allerede i gang i sin nye rolle.
– Jeg er imponert over alt de har oppnådd på så kort tid, og ser virkelig frem til å bidra til at Svosj fortsetter å vokse fremover, sier han.
Hør podcasten om Svosj, med CEO i Schibsted Distribusjon, Cathrine Laksfoss: