Schibsted-selskapet Svosj har ansatt Cihan Sen som produktsjef og Fatima Yusuf som markedssjef.

Svosj henter nye sjefer fra egne rekker og SOS Barnebyer

Publisert

Siden lanseringen i september 2019 har mer enn 50.000 pakker blitt sendt med den nye leveringstjenesten til Schibsted, Svosj.

Med tjenesten forsøker det norske mediekonsernet å komme Amazon i forkjøpet, og nå har selskapet ansatt både ny markedssjef og produktsjef.

Målet er ifølge Svosj-sjef Ådne Skjelstad å "bygge Schibsteds neste store merkevare".

Strategisk og operativ

Fatima Yusuf blir ny markedssjef for Svosj. Hun kommer fra rollen som kampanjesjef i SOS Barnebyer, hvor hun ifølge en pressemelding har vært ansvarlig for ny merkevarestrategi, merkevareplattform og påfølgende kampanjer.

Hun har tidligere erfaring fra blant annet Skatteetaten, Coop Norge Handel og Statkraft.

– På bakgrunn av disse erfaringene vet jeg hvor viktig det er å tenke strategisk og helhetlig, men samtidig være operativ. Jeg gleder meg utrolig mye til å fatt på denne spennende reisen, sier hun.

– Som start-up så vi behovet for en som både kan tenke strategisk og være operativ. Det fant vi i Yosuf. Vi er stolt av å få henne med på laget, og tror hennes positive energi kommer til å smitte over på både kolleger, partnere og kunder, sier Skjelstad.

Fra egne rekker

Den nye produktsjefen, Cihan Sen, fant Svosj i Schibsteds egen Create and Discover-avdeling.

Han har jobbet med publiseringssystemet som de fleste av journalistene i konsernet bruker daglig. Sen har også erfaring fra det London-baserte fintech-selskapet Curve, og har jobbet med fusjoner og oppkjøp innenfor ulike industrier.

– Han har en solid forståelse for både tech og produkt, og kan like godt overbevise investorer som å snakke med brukere. Kombinasjonen av høye ambisjoner og hans internasjonale erfaring er noe jeg er sikker på at kommer til å komme godt med, sier Skjelstad.

Sen er allerede i gang i sin nye rolle.

– Jeg er imponert over alt de har oppnådd på så kort tid, og ser virkelig frem til å bidra til at Svosj fortsetter å vokse fremover, sier han.

Hør podcasten om Svosj, med CEO i Schibsted Distribusjon, Cathrine Laksfoss: