Menys netthandel har gått tregt. Nå satser de på at «Trines matblogg» skal hjelpe dem i kampen mot Kolonial.no
Annonse
Norges mest populære matblogger, Trine Sandberg, inngår partnerskap med butikkjeden Meny.
Ifølge DN skal nesten alle hennes oppskrifter og ukesmenyer kunne gjøres om til handlelister i Menys nettbutikk.
-- I fjor var det over en million unike brukere innom bloggen min i desember, sier Sandberg til DN.
Annonse
Samarbeidsavtalen skal ha en løpetid på tre år, med mulighet for fornyelse. Hverken Sandberg eller Meny vil kommentere overfor DN hvor mye avtalen er verdt.
For Meny har nemlig nettsalget gått tregt. Til tross for at de i januar sa de skulle omsette for 500 millioner i 2017, er tallet nå nedjustert til 120 millioner, skriver E24.
-- Med dagens nettomsetning har vi en kjørefart tilsvarende en årsomsetning på 120 millioner kroner, skriver kommunikasjonsrådgiver Nina Horn Hynne i en epost til DN.
Nå er to av Norges mest kjente kokker frontfigurer i norsk nettmathandel. Mens Sandberg fronter Meny, har Kolonial.no kjørt flere kampanjer med Michelin- og Bocuse d’Or-kokken Eyvind Hellstrøm.
Kolonial-Karl: -- Vi er komfortable
Annonse
-- Frykter du konkurransen fra Meny, nå som de får med Trines matblogg?
-- Det er hyggelig at Meny begynner å melde seg på i netthandelen. Vi tror det vil hjelpe til å løfte netthandel i folks bevissthet. Vi er komfortable med å lede denne utviklingen i Norge, og vil fortsatt ligge et godt stykke foran med lavere priser, bedre brukervennlighet og et stort og spennende utvalg, sier Karl Munthe-Kaas, daglig leder i Kolonial.no til Shifter.
Annonse
-- Så du frykter ikke konkurransen?
--Nei, vi tror dette kommer til å bidra til bedre vekst for denne kategorien, og som kategorileder så er det positivt for oss, sier Munthe-Kaas.
Podcast alert! Christine har tatt permisjon fra jobben for å starte et selskap. Målet hennes er å få nok brukere til å få med investorer på laget. På reisen snakker hun med suksessfulle gründere, investorer og andre eksperter.