VIPPS-SJEF: Rune Garborg, vippssjef. Foto: Stig B. Fiksdal
VIPPS-SJEF: Rune Garborg, vippssjef. Foto: Stig B. Fiksdal

Vipps troner på topp foran Netflix og Spotify i ny kåring

Publisert Sist oppdatert

Nordmenns topp ti godt beryktede merkevarer er kåret. 

Vipps inntar førsteplassen på YouGov BrandIndex’ rangering av hvilke merkevarer det snakkes mest positivt om, en såkalt «Word Of Mouth»-liste, nylig kartlagt i aldersgruppen 18 til 34 år.

Den norske betalingstjenesten med sine 2,9 millioner brukere, deler pallen med Netflix og Spotify, ifølge YouGov BrandIndex’ pressemelding.

Resultatene baserer seg spørre respondentene hvilke merkevarer de har snakket med venner, familie eller andre om i løpet av de to siste ukene, enten ansikt, digitalt eller gjennom sosiale medier.

Listen for øvrig domineres av globale merkevarer, men Rema 1000 og Kiwi havner på en henholdsvis femte- og åttendeplass.

Les også: Apple spiser DNBs strategi til frokost: Vipps-bankenes «umulige» Apple-situasjon