Gründer Kim Humborstad og CEO André Løvestam i Zwipe.
Gründer Kim Humborstad og CEO André Løvestam i Zwipe.

Dette skulle bli den store høsten for Zwipe:
Nå er verdien kappet med 165 millioner

Gjennom året har biometri-startupen Zwipe inngått en rekke store avtaler. Likevel stuper børsverdien, og selskapet må på ny kapitaljakt.

Publisert Sist oppdatert

I februar fortalte sjefen i det norske startupen Zwipe, André Løvestam, at selskapet planla kommersialisering av sine biometriske betalingskort i løpet av årets andre halvdel. Første milepæl på veien var sertifisering fra Visa og Mastercard.

Når kalenderen nå viser november og Oslo-gatene igjen er snøhvite, er dette fortsatt ikke på plass.

– Vi må konstatere at markedet på kort sikt er forsinket i forhold til alles forventninger. Det har gjort at vår runway måtte forlenges for å nå helt frem til kommersialisering, sier han.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her