Gründer Kim Humborstad og CEO André Løvestam i Zwipe.
Gründer Kim Humborstad og CEO André Løvestam i Zwipe.

Dette skulle bli den store høsten for Zwipe:
Nå er verdien kappet med 165 millioner

Gjennom året har biometri-startupen Zwipe inngått en rekke store avtaler. Likevel stuper børsverdien, og selskapet må på ny kapitaljakt.

Publisert   Sist oppdatert

I februar fortalte sjefen i det norske startupen Zwipe, André Løvestam, at selskapet planla kommersialisering av sine biometriske betalingskort i løpet av årets andre halvdel. Første milepæl på veien var sertifisering fra Visa og Mastercard.

Når kalenderen nå viser november og Oslo-gatene igjen er snøhvite, er dette fortsatt ikke på plass.

– Vi må konstatere at markedet på kort sikt er forsinket i forhold til alles forventninger. Det har gjort at vår runway måtte forlenges for å nå helt frem til kommersialisering, sier han.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]