Didrik Dimmen, tidligere markedssjef i Flowmotion. Foto: Per-Ivar Nikolaisen
Didrik Dimmen, tidligere markedssjef i Flowmotion. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Didrik Dimmen var vinneren som satset alt, men tapte: Historien om hvordan Flowmotion mistet flyten

Publisert   Sist oppdatert

Han satte rekorder på Kickstarter, var pitchekonge og tok backflips på startup-events. Men så begynte problemene for Didrik Dimmen og Flowmotion.

Didrik Dimmen tar av seg morgenkåpen. Med badebukse og bokstavene FLOW skrevet på brystkassen tar den tidligere BMX-mesteren en baklengs salto ned i det iskalde vannet -- der holder han en ett minutt og 52 sekunder lang monolog om mobilkamera-stickens fortreffelighet, før han går på land igjen.

Full av selvtillit vinner Flowmotion nok en pitchekonkurranse, denne gangen altså i et hull i isen i Nord-Finland. Selv i sine verste mareritt kunne ikke de unge gründerne forestille seg at de litt over tre år etter denne kvelden på Polar Bear Pitching i Oulu skulle gå den tunge veien til skifteretten.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]