Interessen for unoterte aksjer eksploderte i fjerde kvartal. Nå jager folkefinansiørene profitt
Aksjebasert folkefinansiering fikk sitt virkelige gjennombrudd i årets siste måneder. Kampanjene i fjerde kvartal formidlet mer penger enn i de tre første til sammen.
Prognosene viser at de to etablerte selskapene på dette området, Dealflow og Folkeinvest, sammen har passert 170 millioner kroner i folkefinansierte emisjoner. I tillegg kommer Bikefinder, som fikk inn over syv millioner kroner og tar en litt uventet tredjeplass på listen over årets største kampanjer.
For å gi et perspektiv på utviklingen, så endte 2019 med emisjoner for 58,3 millioner kroner. Etter årets tre første kvartal var det gjennomført kampanjer for 77 millioner kroner - og nå altså godt over en dobling av det.
Passerte 60 millioner på et kvartal
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år
Bestill her
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd
Bestill her