Anders Espelund, gründer og dalig leder i Nettbil.

Mens feiden om oppkjøp herjet, sikret Nettbil kjempevekst

Doblet antallet salg via markedsplassen i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Antallet bilforhandlere som benytter markedsplassen til Nettbil, har økt fra 1100 til 1450 på ett år.

Det melder bransjenettstedet bilbransje24.

I fjor doblet selskapet også antallet salg via plattformen, til 6000. Hittil i år har oppstartsbedriften stått for 1.750 bilsalg, som er en vekst på 80 prosent målt mot samme tid i fjor, og totalt sikter Nettbil på 8000 salg i år, melder nettstedet.

Veksten kommer samtidig som Nettbil står midt i en konflikt med Konkurransetilsynet. Sistnevnte har vedtatt at Schibsted, som overtok aksjene fra Aller Media i 2019, må selge selskapet. Tilsynet mener at oppkjøpet svekker konkurransen i markedet.

Både Schibsted og Nettbil er uenig i avgjørelsen, og har klaget på vedtaket. En avgjørelse fra Konkurranseklagenemda er ventet i løpet av våren.