oppkjøp

Easypark kjøper opp Parkopedia

De to parkeringsaktørene slår seg sammen etter ti år med samarbeid. 

Illustrasjonsfoto.
Publisert Sist oppdatert

Easypark Group kjøper opp parkerings-aktøren Parkopedia, og slår sammen selskapene for å tilby flere smartere løsninger for bedrifter. 

Det meldes om i en pressemelding. 

– Oppkjøpet av Parkopedia gir oss mange spennende muligheter. Ved å kombinere deres teknologi for integrasjon av bildata og betaling med våre digitale løsninger for parkering kan vi skape en helhetlig kjøre og parkeringsopplevelse, sier Cameron Clayton, administrerende direktør i EasyPark Group. 

Det opplyses ikke hvilket beløp det er snakk om. Norske Verdane har en eierposisjon i begge selskapene. 

De to selskapene har samarbeidet om parkeringsløsninger i over ti år. Easypark ble opprinnelig etablert i Sverige i 2001, men opererer i dag i 27 land, inkludert Norge. 

Allerede i 2019 var halvparten av parkeringene i Oslo registrert gjennom EasyPark-appen. Den gang sa de at de hadde ca. en million kunder i Norge, med et potensial på to millioner. 

Parkopedia holder til i London og ble etablert i 2009. 

Eugene Tsyrklevich, gründer og daglig leder i Parkopedia, understreker at oppkjøpet er et viktig sted for fremtidens mobilitet: 

– Sammen med EasyPark Group kan vi utvikle nye produkter og funksjoner basert på data og betalingsteknologi. Dette styrker tilkoblede bildelingstjenester og skaper nye muligheter for både byer og bilindustrien. Med våre samlede ressurser kan vi raskere drive innovasjon og utvikle tjenester som gir brukerne en enklere, sømløs mobilitetsopplevelse.

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.