Equality Check girer opp: Ansetter seks på rappen
– Tiden er inne for å rendyrke produktambisjonene våre, sier gründer Isabelle Ringnes.
Equality Check har utvidet teamet med seks nye ansatte til videreutvikling av den digitale plattformen som måler mangfold og likestilling på arbeidsplassen.
– Mangfold og likestilling har for mange selskaper vært et buzz-ord, men nå merker vi et tydelig skifte i hvordan selskaper forholder seg til dette, sier Marie Louise Sunde, daglig leder i selskapet, i en pressemelding.
Therese Blom er ansatt som fullstack-utvikler. Hun var sist CTO i oppstartsselskapet GreenPool. Blom har tidligere vært seniorkonsulent i Bekk.
Linn Tvede får ansvar for selskapets markedsføring og salg. Hun jobbet sist med kommunikasjon og markedsføring i "tech transfer"-avdelingen til CERN i Geneve.
Lars Magnus Øksnes, også en tidligere forretningsutvikler i Bekk, er Equality Checks nye produktsjef, og Baptiste Ringot er ansatt som sjefsdesigner. Han har bakgrunn som både designer og fagansvarlig i blant annet Evry og Dinamo.
I tillegg har selskapet hentet Samina Ansari til stillingen som leder for "Public/Corporate Relations". Ansari har erfaring fra FN, Goldman Sachs. Hun har også jobbet med entreprenører i midtøsten og Sentral-Asia, og med inkludering av kvinner og unge i den afghanske fredsprosessen mellom regjeringen og Taliban.
Anders Holm Sommerhein er ny salgsleder. Han har vært salgssjef i Schibsted-systemet og var sentral i etableringen av Let’s Deal, heter det i meldingen.
– Når vi rekrutterer selv, får vi bekreftet hypotesen vår om at kampen om talentene er knallhard, sier Sunde og legger til:
– Selskaper må jobbe med å utvikle kultur, hindre diskriminering og sørge for like muligheter for å være attraktive. Tiden hvor betingelser var nok for å tiltrekke seg attraktive arbeidstakere, er definitivt over, sier hun.
I stor skala
Ansettelsene er ett av flere grep selskapet gjør for å rigge seg for vekst. Equality Check teller nå totalt ti ansatte og lanserte tidligere i år et samarbeid med næringslivsavisen E24. Sammen skal de utvikle et «mangfoldsbarometer» som skal ta tempen på norske virksomheters status på mangfold og likestilling.
– Tiden er inne for å rendyrke produktambisjonene våre. Alle organisasjoner trenger hjelp til å tolke sine egne data, forstå hvor de kan forbedre seg og lære hvilke tiltak de skal sette inn for å forbedre seg på mangfold og inkludering.
Det sier gründer og "Chief Evangelist" i selskapet, Isabelle Ringnes.
– Skal vi klare å gjøre dette i stor skala, må dette kunne leveres gjennom teknologien vår, legger hun til.