Anna Hartz Munthe-Kaas går inn i ledergruppa til Unloc.
Anna Hartz Munthe-Kaas går inn i ledergruppa til Unloc.

Forlater Facebook: Nå henter Unloc henne til nøkkelposisjon

Anna Hartz Munthe-Kaas er ny Head of Operations i Unloc.

Publisert   Sist oppdatert

Munthe-Kaas trer inn i en tverrfaglig rolle som både favner kommunikasjon og merkevarebygging samt design og utvikling, melder Unloc.

Hun kommer fra stillingen som partneransvarlig i Facebook og har tidligere også ledet forretningsutviklingen i Foodora.

– Anna er en eksepsjonelt kreativ og kompetent person. Hun er på alle måter et perfekt tilskudd til teamet, sier Unloc-gründer Kris Riise og legger til:

– Jeg er utrolig stolt av at vi attraherer slikt talent til oss. Det bekrefter at vi løser et viktig problem for folk, sier han.

Fra to til 20

Unloc utvikler og leverer et digitalt nøkkelsystem, og Munthe-Kaas ble introdusert for selskapet gjennom en investorene.

– Det er sjeldent å finne et team som er så kompetent, samkjørt og dedikert. De har tatt på seg en enorm oppgave, å gjøre hverdagen enklere for alle med en inngangsdør, sier hun.

Selskapet hadde sitt utgangspunkt i et innovasjonsprosjekt i Telenor og har på drøyt ett år vokst fra å være to medgründere til nær 20 ansatte. I fjor hentet Unloc også tidligere Vipps-topp Terje Skog Jenssen til stillingen som salgsdirektør.

Tidligere rekrutterte Uloc også fra DNB, Knowit og Storebrand. De ansatte eier ifølge Riise til sammen 72 prosent av selskapet.

Planlegger storrunde

I mars hentet Unloc nær syv millioner kroner, og på tampen av sommeren annonserte selskapet et samarbeid med Obos som forvalter 234.000 bygg.

Obos investerte også i form av et konvertibelt lån på fem millioner kroner, og innen fem år skal 80 prosent av boligene deres ha flyttet nøkkelknippet over på mobilen, heter det i Unlocs «ambisiøse fem års plan».

Selskapet har videre et uttalt mål om hente ytterligere 20 millioner på nyåret.

– Unloc sin strategi kan deles opp i tre faser, sier Riise og fortsetter:

– Vi har bygd teknologien som gjør det mulig å dele nøkler like enkelt som å sende tekstmeldinger. Sammen med store aktører som OBOS og Schibsted revolusjonerer vi hvordan nøkler brukes og deles, for alle dører, sier han og legger til:

– Vår neste fase handler om kommersialisering og kraftig vekst i bruk, sier Riise og viser igjen til Munthe-Kaas' relevante erfaring.

Selskapets nye Head of Operations ser frem til å finne sin plass på teamet.

– Jeg ser frem til å bli enda bedre kjent med alle på teamet, og å finne min plass der jeg kan bidra til å nå de ambisiøse målene vi har satt oss, sier hun.