Henrik Müller-Hansen og Gelato ga gass da coronaviruset kom.
Henrik Müller-Hansen og Gelato ga gass da coronaviruset kom.

Gelatos genistrek: Da businessen ble bremset av viruskrisen, ga de full gass med en ny satsing

Da klodens logistikk-systemer knelte og nettbutikker slet med å få frem produktene, forsto Gelato at de hadde noe som ikke andre hadde - og bestemte seg for å øke tempoet i utviklingen.

Publisert Sist oppdatert

Ved inngangen til coronakrisen var det nervøs stemning hos et av Norges mest lovende vekstselskaper. Konferanser og selskaper var med ett avlyst, og etterspørselen etter trykksaker sank til bunns. Men de merket seg vekst på et litt uventet område, nemlig trykt veggkunst, når mange satt hjemme og begynte å tenke at de ville ha det litt penere rundt seg.

Så da krisen slo inn fremskyndet de utviklingen av en API-løsningen som gjorde at både små og store aktører kunne koble seg til den nye plattformen, og selge sine egne produkter via Gelato.

Er du for eksempel fotograf, kan kundene dine bestille trykte versjoner av bildene dine via tjenesten. Blant de store som har begynt å bruke plattformen, er designtjenesten Canva. Denne uken kommer selskapet også med en egen Shopify-modul, som gjør at tusenvis av nettbutikker kan ta del i plattformen.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her