videoteknologi

Huddly vant plagiatstrid

Til tross for et svakt fjorår, forventer Huddly en skikkelig opptur i år.
Til tross for et svakt fjorår, forventer Huddly en skikkelig opptur i år.
Publisert Sist oppdatert

Torsdag ble det kjent at Huddly hadde vunnet frem i en plagiatstrid i amerikansk rett, skriver DN. Kjernen i konflikten er ifølge avisen via en børsmelding fra selskapet, at Huddly mener deres kinesiske konkurrent Suzhou Washeng Technologys har registrert varemerker som er «forvirrende like Huddlys tidligere registrerte varemerker».

– Huddlys suksess som innovasjonsleder i videokonferansemarkedet, gjør det fristende å stjele vår immaterielle eiendom. Dette er uakseptabelt, og avgjørelsen fra United States District Court of Northern District of California bør tjene som en advarsel til andre parter med lignende intensjoner, uttaler Alexander Woxen, Huddlys administerende direktør i børsmeldingen.

Han kunne for øvrig vise til vekst i første kvartalsrapport som toppsjef.

Omsetningen økte med 36 prosent fra q1 2021 til 114,1 millioner kroner.

Les også: Ett år med børs-mareritt for Huddly

Powered by Labrador CMS