Salgsdirektør Caspar Mariero-Klees (t.v.) og CEO og gründer Jonas Helmikstøl i Easee.
Salgsdirektør Caspar Mariero-Klees (t.v.) og CEO og gründer Jonas Helmikstøl i Easee.

Inntektene strømmer inn til lade-gründerne: Nå setter de seg et «umulig» milliardmål

Easee er på vei til å firedoble inntektene i år, og skal nå en milliard neste år i "Project Impossible". Det handler blant annet om å si nei til partnere som andre startups ville ha drømt om.

Publisert Sist oppdatert

Det var ikke alle som hadde troen på de tidligere Zaptec-toppenes nye prosjekt. Dedikerte ladestasjoner hjemme hos privatpersoner var for «feinschmekkerne», og av mange oppfattet som noe unødvendig kostbart for den jevne elbilist. Flere ladeselskaper hadde heller valgt å satse på borettslag og bedriftsmarkedet. Kjetil Næsje og Jonas Helmikstøl var imidlertid sterke i troen på at det ville bli et stort behov fremover, ikke minst fordi et slikt produkt ville øke sikkerheten rundt hjemmelading betraktelig, sammenlignet med lading fra et vanlig støpsel i veggen.

– Zaptec hadde utviklet et fantastisk produkt for borettslag, og vi forsøkte å overbevise eierne om å ta dette videre over til privatpersoner. Men de var ikke like overbevist, sier gründer Jonas Helmikstøl når Shifter møter ham på selskapets kontorer i Innovasjonsparken i Stavanger. Sammen mimrer vi litt tilbake til hvordan han tilbake i 2018 tok kontakt med en noe kritisk Shifter-redaksjon og ivret for å fortelle om det nye prosjektet, men ble fortalt at han måtte komme litt lenger, før vi skrev om dem.

“Project Impossible”

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her