Kine Aarum, Simen Didrichsen, Joakim Sørli, Cathrine Løyning, Arielle Osmundsen, Øystein Hetland, Iver Håland, Andreas Sontum Våreid
Kine Aarum, Simen Didrichsen, Joakim Sørli, Cathrine Løyning, Arielle Osmundsen, Øystein Hetland, Iver Håland, Andreas Sontum Våreid

Intervjuet over 100 kandidater under krisen: Nå tredobler Oneflow staben

– Plutselig kom det massevis av kandidater på markedet, sier Norges-sjef Andreas Sontum Våreid.

Publisert Sist oppdatert

Oslo-startupen Oneflow tilbyr et nettbasert e-kontraktsverktøy som gjør det mulig for bedrifter i alle størrelser å automatisere hele avtaleprosessen, fra forberedelser til signering og etterarbeid.

Gründer Anders Hamnes startet selskapet i Sverige for ti år siden, og åpnet først i fjor et norsk salgskontor. I januar hentet selskapet 20 millioner svenske kroner til videre vekst.

Nå utvider den norske gründeren staben kraftig, etter at krisevåren «frigjorde» spisskompetansen de jaktet.

Mottok over 300 søknader

Selskapet ansetter nå seks nye selgere, og tredobler med det staben i Norge. I tillegg har Oneflow ansatt syv nye ved Stockholm-kontoret.

– Vi så at det plutselig kom mange flere gode kandidater som enten hadde blitt permitterte, eller som av andre ulike årsaker ønsket å se seg om etter noe nytt, sier Norges-sjef Andreas Sontum Våreid.

Selskapsinformasjon fra Caphub.io

ONEFLOW NORGE AS

OneFlow Norge har utviklet en intuitiv alt-i-ett-plattform for å automatisere avtaleprosessen for alle avdelinger i et selskap. Oneflow-avtaler er responsive og tilpasses alle skjermer – pc, mobil og nettbrett.

Les mer om selskapet her

OSLO

Anders Hamnes

0-5

  • Ab Oneflow
Se hele selskapsprofilen

Han forteller at de har hentet fra selskaper som Salesforce, Melin Medical og Academic Work.

– Samtlige er rekruttert digitalt og alle intervjuene ble tatt over Zoom, ifølge Våreid.

Han forteller at de mottok over 300 søknader og gjorde rundt 100 intervjuer i vår.

– Mange har fortalt oss at de opplevde bransjen og selskapet de var i som veldig usikkert, og søkte seg derfor til et mer langsiktig og bærekraftig alternativ.

– 100 intervjuer er ganske mye?

– Vi har hele tiden hatt en ambisjon om å bli rundt ti ansatte. Og vi har hatt intervjuprosesser i godt over et år, og gjort ansettelser tidligere som ikke har fungert optimat. Det har vært viktig for oss å finne de riktige, derfor hadde vi mange til intervju, slik at vi kunne være sikre.

Nesten gale-matias

Han forteller at selskapet lenge har hatt en plan om å bli rundt ti personer på Oslo-kontoret, men at det skulle skje mer over tid.

– Plutselig kom det massevis av kandidater på markedet. Så da tenkte vi at istedenfor å ansette to i gangen i flere omganger, så satser vi heller skikkelig nå.

Og med ingen «remote»-ansatte blir det plutselig det en ny hverdag på Oslo-kontoret når antall ansatte tredobles.

– Det er jo nesten gale-matias, og virker som et sosialt eksperiment. Men vi er et selskap som liker å utforske og teste nye ting, så da passer det bra å få inn så mange nye.

Selskapet opplever også en coronaoppsving på salgssiden.

– Vi merker stor pågang fra mange bedrifter om dagen som ikke har printer lett tilgjengelig hjemmefra og blir tvunget til å endre arbeidsmetoder for å kunne kjøpe, selge og ansette.

Våreid sier at selv om de opplevde at mange selskaper som ble sterkt rammet av corona-krisen trakk ned rullegardinen, var det heller flere nye selskaper som tok kontakt.

– Vi opplever at mange selskaper nå ser at selv om selve signaturen er digital, så hjelper det lite for resten av avtaleprosessen så lenge man fortsatt sitter med word og pdf’er som er døde dokumenter.

Powered by Labrador CMS