Eilert Hanoa er daglig leder i Kahoot.
Foto: Per-Ivar Nikolaisen
Kahoot har allerede nådd målene for året. Skyter fart på børsen.
Varsler oppjusterte forventninger.
Allerede før utgangen av tredje kvartal, har spillselskapet Kahoot nådd målsetningen for hele året om å ha 340.000 betalende kunder. Antallet betalende er ventet å være 350.000 når selskapet legger frem resultatene for tredje kvartal.
Samtidig opplyses det i en børsmelding at de fakturerte inntektene til selskapet har økt med 210 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, fra 3,4 millioner dollar i tredje kvartal 2019 til 10,6 millioner dollar i år.
I tillegg bikker antallet aktive Kahoot-brukere ifølge selskapet 21 millioner dette kvartalet, som også var målet for året.
Nå varsler Kahoot at de vil presentere oppjusterte forventninger for året i sammenheng med Q3-rapporteringen.
Oppdateringen fra Kahoot ble godt mottatt på børsen, hvor prisen hoppet fra åpning. Tirsdag morgen var aksjen opp over åtte prosent, og papirverdien til selskapet ligger på 16,5 milliarder norske kroner.
Nylig ble det også kjent at Kahoot styrker samarbeidet med aksjonær Disney, gjennom nye, pensumrelaterte læringsspill med kjente filmkarakterer.
Tidligere i sommer ble det kjent at Kahoot gjør seg klar til notering på hovedindeksen til Oslo Børs. I dag handles selskapet på Merkur Market.