LifePlanner fyller opp: «Bekrefter at det er behov for et slikt produkt»
Hentet 2,1 millioner kroner fra 50 investorer.
LifePlanner hentet nylig 2,1 millioner kroner fra totalt 50 investorer i en folkefinansieringskampanje via Dealflow. Målet var 2 millioner kroner.
Selskapet tilbyr en «digital safe» med viktig informasjon.
Det være seg fødselsattest, jobbattester, vitnemål, forsikringspapirer og økonomiske forhold, kontaktinformasjon til fastlege og advokat, med mer.
– Dette er med på å bekrefte at det er et behov for et slikt produkt. Folk kjenner på at de ikke har oversikt over viktig informasjon - som de ønsker å dele på en trygg måte med sine nærmeste, sier medgründer Lillian van Cuilenborg.
– I tillegg kan covid 19-situasjonen ha bidratt til at man også ser at man plutselig kan være sårbar og trenge å dele viktig informasjon, legger hun til.
Gründeren forteller videre om en stor bredde blant selskapets nye investorer; fra Bodø til Kristiansand, i aldersspennet 21 til 76 år.
To tredjedeler er menn.
– Kanskje ikke overraskende, men interessant siden vi er et kvinnelig gründer-team og hadde kanskje noen antakelser for at det ville treffe flere av de kvinnelige investorene, sier van Cuilenborg.
Lansering i år
Hun etablerte LifePlanner i 2018 sammen med Kathleen Meling. Tidligere i år fikk selskapet også med seg Stine Fiksdal, tidligere leder for kundeområdet i Sbanken.
Før kampanjen hadde LifePlanner også fått 500.000 kroner i presåkornmidler fra Vestlandets Innovasjonsselskap (VIS). Payr-gründer Espen Einn har også investert i selskapet via Experiments AS, som han driver sammen med Åste Einn.
– Vårt fokus nå er på produktutvikling, it-utvikling og ferdigstillelse av LifePlanner 1.0, sier van Cuilenborg.
Planen er å lansere første versjon av LifePlanner i fjerde kvartal.
– Takket være alle våre nye medeiere har vi nå nødvendig kapital på plass og kan fokusere fullt og helt på å få LifePlanner ut i markedet, sier hun.