Marie Sunde og Isabelle Ringnes lanserte plattformen Equality Check i sommer.
Marie Sunde og Isabelle Ringnes lanserte plattformen Equality Check i sommer.

Marie Louise Sunde og Isabelle Ringnes ville sikre seg #HunInvesterer

Gründerne bak Equality Check ville ha hashtaggen DNB og gründer Heidi Aven strides om, som varemerke.

Publisert   Sist oppdatert

I høst startet DNB sin kampanje #HunInvesterer, som de siste dagene har fått mye tyn etter at Heidi Aven og SHE Community anklagde banken for å ha kopiert navnet og deler av konseptet til SHE Invest.

Nå viser søknadsbunken hos Patentstyret at også andre har tenkt på akkurat dette kampanjenavnet. Allerede i fjor søkte Marie Louise Sunde, en av initiativtagerne bak kampanjen #HunSpanderer om varemerket #HunInvesterer, da hun og Isabelle Ringnes ønsket å sette søkelys på kvinnelige investorer.

– I 2017 hadde vi vår andre kampanje hvor vi spisset konseptet mot arbeidslivet. Hovedfokuset vårt var da lønnsgapet, investeringer i kvinner, kapitalgap og kvinner i ledelse, sier Sunde.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]