Marie Sunde og Isabelle Ringnes lanserte plattformen Equality Check i sommer.
Marie Sunde og Isabelle Ringnes lanserte plattformen Equality Check i sommer.

Marie Louise Sunde og Isabelle Ringnes ville sikre seg #HunInvesterer

Gründerne bak Equality Check ville ha hashtaggen DNB og gründer Heidi Aven strides om, som varemerke.

Publisert Sist oppdatert

I høst startet DNB sin kampanje #HunInvesterer, som de siste dagene har fått mye tyn etter at Heidi Aven og SHE Community anklagde banken for å ha kopiert navnet og deler av konseptet til SHE Invest.

Nå viser søknadsbunken hos Patentstyret at også andre har tenkt på akkurat dette kampanjenavnet. Allerede i fjor søkte Marie Louise Sunde, en av initiativtagerne bak kampanjen #HunSpanderer om varemerket #HunInvesterer, da hun og Isabelle Ringnes ønsket å sette søkelys på kvinnelige investorer.

– I 2017 hadde vi vår andre kampanje hvor vi spisset konseptet mot arbeidslivet. Hovedfokuset vårt var da lønnsgapet, investeringer i kvinner, kapitalgap og kvinner i ledelse, sier Sunde.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her