Jacob Nelvik og Markus Halvorsen i Glede.
Jacob Nelvik og Markus Halvorsen i Glede.

Null kroner til markedsføring? Lær av Glede og la kundene gjøre jobben for deg

Et produkt som vokser av seg selv er alle gründeres våte drøm. Tise-grunnlegger Eirik Rime mener disse to har knekt koden.

Publisert Sist oppdatert

Gründerteamet bak «micro gifting»-selskapet Glede, gikk live i februar 2021. De forteller at de har brukt lang tid på å utvikle et produkt som kan ta organisk vekst til nye høyder.

Selskapets app lar brukerne sende små gaver, eller «gleder», som de kaller det, i form av blant annet kaffe, blomster, og bakevarer til hverandre. Gaven hentes selv av mottakeren på det respektive stedet.

Forretningsmodellen er å ta en andel av transaksjonskostnadene. Men med begrensede ressurser, kunne de ikke lene seg på markedsføring for å vokse.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her